FANDOM

Górski Rubinu
300px
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, smoczy korzeń, hipnoza alfy, błyskotki
Zdolność do tresury Tak
Sposób tresury Podarować jakąś błyskotkę, albo kamień rubin, które smoki kolekcjonują
Opis wyglądu
Barwa skóry jasnoszara z czerwonym
Najważniejsze cechy agresywne, opiekuńcze
Wysokość w kłębie ♂- 3 - 3,5 m

♀- 2 - 3 m

Masa ciała ♂- 500 - 600 kg

♀- 400 - 490 kg

Długość ♂- 20 m

♀- 17 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 17 m

♀- 13 m

Statystyki
Klasa Smoki górskie
Typ ognia Strumień skoncentrowanego azotu i platyny
Zdolność Chowanie czerwonych kolców, oraz strzelanie nimi (tego smok używa rzadko)
Atak 10
Szybkość 17
Uzbrojenie 14
Moc ognia 20
Jad 6
Zacisk szczęk 6
Spryt 18

WyglądEdytuj

Smok górski rubinu jest jasnoszary, srebrnawy z czerwonymi detalami (kolcami). Pazury również są czerwone. Brzuch delikatnie granatowy. Jest to szczupły smok, ma długi ogon, długą szyję i zręczne łapy. Kolce ma wzdłuż grzbietu, a potem ogona, trzy pary dużych na głowie, dwa mniejsze na końcu pyska, po trzy po bokach głowy i nad oczami. Po trzy również na przednich łapach, a po cztery na tylnych. Ponadto jest ich mnóstwo na skrzydłach, plus po jednym dużym na jedno skrzydło. Rozpiętość ich skrzydeł jest nieco mniejsza od ich kuzynów.

SiedliskoEdytuj

Smoki górskie, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkują wysokie góry. Są bardzo zwinne i z łatwością utrzymują się w stromych, śliskich, czy trudno dostępnych miejscach, albo na wąskich grzbietach gór. Zamieszkują niedostępne jaskinie. Oswojone górskie mogą porzucić naturalne środowisko, ale na zawsze pozostanie w nich miłość do skakania, wspinaczek i gór.

DietaEdytuj

Smoki te żywią się wszystkim, co żyje w górach. Chętnie zjedzą rybę, jeśli jakąś złapią w górskiej sadzawce, czy strumyku, jednak ten rarytas nie jest dla nich łatwo dostępny. Zwykle jedzą kozice, albo inne żyjące w górach stworzenia. W razie braku pożywienia w wyższych piętrach gór, zlatują niżej, ale nigdy nie zapuszczają się w pobliżu osad ludzi, omijają też alpinistów, czy himalaistów (albo innych zdobywców szczytów). Lubią też czasem przegryźć jakieś jagody, które wspomagają u tych smoków trawienie. Okazuje się, że jeśli poczęstujesz takiego smoka pieprzem, smok pokocha tę przyprawę do końca życia.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Żyją w parach, lub samotnie. Młode opuszczają rodziców po osiągnięciu dojrzałości, aby samemu założyć rodzinę. Tolerują w pobliżu miejsca zamieszkania inne smoki, czasem można znaleźć duże kompleksy jaskiń zamieszkane przez wiele smoków, które jednak nie żyją w stadzie, ani nie współpracują jak stado - po prostu są współlokatorami.

Są nieufne, zwłaszcza w stosunku do obcych. Zamieszkują tak niedostępne miejsca, że właściwie nie można dostać się do ich jaskiń bez pomocy innego smoka. Sam widok człowieka żyjącego w zgodzie ze smokiem powinien zacząć pozytywnie Waszą znajomość. Kiedy smok zobaczy, że nie stanowisz zagrożenia, podaruj mu jakąś błyskotkę, albo kamień rubin, z których smok układa coś w rodzaju gniazda na jajo, albo daje do zabawy swojemu maluchowi. Potem wystarczy go pogłaskać, można też dać rybę i wspomniany wcześniej pieprz.

Rubiny są wyjątkowo agresywne i oswojenie jest znacznie trudniejsze, ponieważ atakują praktycznie od razu. W walce nie ma z nimi równych.

Kolejną rzeczą, która odróżnia Górski Rubinu jest fakt, że są one bardzo troskliwymi rodzicami i mają wielkie serca. Pomimo wrodzonej agresji, są w stanie przygarnąć obce jaja bądź pisklęta i wychować je jak swoje. Samiec i samica po wychowaniu młodych, które opuszczają gniazdo rodzinne w wieku pięciu lat, zostają razem do końca życia, odchowując jeszcze kilka miotów.

SłabościEdytuj

Mają dużą słabość do błyskotek, uwielbiają też, kiedy im się "puszcza zajączki". Lubią przesiadywać na skalnych półkach i obserwować tęczę. Ponadto ich oczy są odpowiednio przystosowane, aby smok mógł patrzeć na słońce, które go nie razi. Lubią też obserwować gwiazdy, czy księżyc. Jest to słabość, ponieważ zahipnotyzowane blaskiem ciał niebieskich mogą nie zauważyć zagrożenia.

Tak jak inne smoki, uwielbiają smoczymiętkę,reagują agresywnie na obecność smoczego korzenia, boją się węgorzy, mogą też ulegać hipnozie alfy.

JajoEdytuj

Jajo tego smoka przypomina bardzo duży, nieoszlifowany kamień rubin.

Moce i umiejętnościEdytuj

  • Smok może chować wszystkie kolce na swoim ciele oraz dowolnie nimi strzelać, tego jednak smok używa bardzo rzadko.
  • Mają fenomenalny słuch i węch, choć średnio dobry wzrok.
  • Nie mają zbyt dużej liczby strzałów, ale ich ogień jest bardzo gorący, a smoki te niemal nigdy nie chybiają.
  • Najpopularniejsze moce u górskich rubinu to: upodabnianie się do skały, leczenie. 68% smoków ma którąś z tych dwóch umiejętności, pozostałe 32% mają jakieś inne.

Pierwsze pojawienieEdytuj

  • Coś, czego pragnę

CiekawostkiEdytuj

  • Tak naprawdę smoki te lubią błyskotki nie ze względu na siebie, tylko swoje maluchy, można więc wnioskować, że gatunek ten wykazuje się empatią.
  • Bardzo się przywiązują, za bliskich są w stanie oddać życie.
  • Są wyjątkowo troskliwymi rodzicami, często zdarzają się przypadki adopcji obcych smocząt lub jaj.
  • To najagresywniejsze ze wszystkich górskich.

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki