FANDOM

Górski Bursztynu - Jest to smok górski jedynie z nazwy. Należy on bowiem do klasy wodnej i zamieszkuje plaże oraz podmorskie jaskinie. Jest on dalekim kuzynem smoków górskich, wyglądem nie rózni się jednak prawie w ogóle, nie licząc znacznie mniejszych rozmiarów.

Górski Bursztynu
300px
Podstawowe informacje
Słabości smoczymiętka, smoczy korzeń, błyskotki
Zdolność do tresury Tak
Sposób tresury Podarować jakąś błyskotkę, albo bursztyn, które smoki kolekcjonują
Opis wyglądu
Barwa skóry jasnoszara ze złoto-pomarańczowym
Najważniejsze cechy Mniejsze, opanowane i sprytne
Wysokość w kłębie ♂- 1,2 - 1,5 m

♀- 0,9 - 1,3 m

Masa ciała ♂- 150 - 200 kg

♀- 120 - 170 kg

Długość ♂- 8 m

♀- 7 m

Rozpiętość skrzydeł ♂- 11 m

♀- 10 m

Statystyki
Klasa Inne smoki
Typ ognia Strumień skoncentrowanego azotu i platyny
Zdolność dopasowanie barwy całego ciała do kolory rogów i kolców
Atak 10
Szybkość 15
Uzbrojenie 10
Moc ognia 20
Jad 0
Zacisk szczęk 3
Spryt 16

WyglądEdytuj

Smok górski Bursztynu jest jasnoszary, srebrnawy ze złoto-pomarańczowymi detalami (kolcami, rogami i pazurami). Brzuch delikatnie granatowy. Jest to szczupły smok, ma długi ogon, długą szyję i zręczne łapy. Kolce ma wzdłuż grzbietu, a potem ogona, trzy pary dużych na głowie, dwa mniejsze na końcu pyska, po trzy po bokach głowy i nad oczami. Po trzy również na przednich łapach, a po cztery na tylnych. Ponadto jest ich mnóstwo na skrzydlach, plus po jednym dużym na jedno skrzydło.

Jest on znacznie mniejszy od swoich kuzynów.

SiedliskoEdytuj

Smoki górskie, jak sama nazwa wskazuje, zamieszkują wysokie góry. Bursztyn to jednak specficzny smok, który przeniusł sięna niższe tereny, a dokłądnie plaże, zazwyczaj kamieniste.

DietaEdytuj

Smoki te żywią się wszystkim, co żyje w morzach, na plażach oraz w nadmorskich lasach. Okazuje się, że jeśli poczęstujesz takiego smoka pieprzem, smok pokocha tę przyprawę do końca życia.

Zachowanie i tresuraEdytuj

Bursztyny żyją w podmorskich jaskiniach, które posiadają swe wyloty między innymi na lądzie. Jaja skłądają pod wodą, ale większą część czasu spędzają wygrzewając się na plaży. Preferyją plaże kamieniste na bezludnych wyspach, choć bardzo rzadko można je spotkać na plażach piaszczystych.

Są nieufne, zwłaszcza w stosunku do obcych, ale sam widok człwoieka żyjącego w zgodzie ze smokiem powinien zacząć pozytywnie Waszą znajmość. Kiedy smok zobaczy, że nie stanowisz zagrożenia, podaruj mu jakąś błyskotkę, albo bursztyn z którego smok układa coś w rodzaju gniazda na jajo, albo daje do zabawy swojemu maluchowi. Potem wystarczy go pogłaskać, można też dać rybę i wspomniany wcześniej pieprz.

To dość opanowane smoki, które cenią sobie dyskrecję. Są najiteligentniejsze spośród wszystkich górskich, zawsze wszystko dokładnie rozplanowują.

SłabościEdytuj

Mają dużą słabość do błyskotek, uwielbiają też, kiedy im się "puszcza zajączki". Lubią ptrzesiadywać na skalnych półkach i obserwować tęczę. Ponadto ich oczy są odpowiednio przystosowane, aby smok mógł patrzeć na słońce, które go nie razi.

Tak jak inne smoki, uwielbiają smoczymiętkę,reagują agresywnie na obecność smoczego korzenia, boją się węgorzy, mogą też ulegać hipnozie alfy.

JajoEdytuj

Jajo tego smoka przypomina bardzo duży bursztyn. Skorupka jest w połowie przezroczysta, dzięki temu można obserwować rozwój prenatalny pisklęcia.

Moce i umiejętnościEdytuj

  •    Mają fenomenalny słuch i węch, choć średnio dobry wzrok.
  •    Nie mają zbyt dużej liczby strzałów, ale ich ogień jest bardzo gorący, a smoki te niemal nigdy nie chybiają.
  •    Najpopularniejsze moce u górskich Bursztynu to: upodabnianie się do bursztynu, leczenie. 90% smoków ma którąś z tych dwóch umiejętności, pozostałe 10% mają jakieś inne.
  •    Potrafią uwolnić się spod wpływu Alfy
  •    Potrafią dopasować barwę całego ciała do koloru rogów i kolców, przez co stają się jakby jednym wielkim bursztynem 

Pierwsze pojawienieEdytuj

  •    Coś, czego pragnę 

Znane górskie bursztynuEdytuj

  • Karmel

CiekawostkiEdytuj

  •    Tak naprawdę smoki te lubią błyskotki nie ze względu na siebie, tylko swoje maluchy, można więc wnioskować, że gatunek ten wykazuje się empatią
  •    Bardzo się przywiązują, za bliskich są w stanie oddać życie
  •    Pomimo "Górski" w nazwie należą do wodnej klasy i zamieszkują plaże
  •    Nie mają jadu i nie strzelają  kolcami
  •    Na kilka chwil mogą uwolnić się spod hipnozy Alfy

GaleriaEdytuj

Zobacz też Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki